5/21/2016

Tuning stolika z promocji


Po wyczerpaniu budżetu remontowego przyszedł czas na zakupienie stolika "kawowego" (choć ta nazwa u mnie jest niezbyt adekwatna, bo on mi służy głównie do trzymania na nim nóg kiedy siedzę na kanapie ;) )



Takie miałam szczęście, że w IKEA* była promo i nabyłam go za całe 39 zł, z tym, że jakoś tak chodziłam koło niego i był taki "zwyczajny" ...




W końcu mnie olśniło - receptą dla niego będzie nowy blat!

Zatem kupiłam w Casto* deski sosnowe o grubości 2 centymetrów - proste, surowe ... i wtedy zaczęła się zabawa z doprowadzeniem ich do stanu właściwego dla zastosowania na blacie

Przetestowane zostały szlifierki, wiertarka z tarczą z papierem ściernym oraz heblarka
W wyniku wyżej opisanych działań każda deska miała finalnie trochę inną grubość, do tego zmienną na długości - lecz nie wszystko musi być idealne by było piękne ;)

Następnie deski pomalowałam jedną warstwą białej farby do drewna oraz przykręciłam je do oryginalnego blatu stolika wkrętami wcześniej nawiercając otwory, by wkręty nie rozsadziły drewna
Sam proces przykręcenia desek był trochę jak zabawa puzlami, aby leżące obok siebie deski dopasować grubością
Nie mam za bardzo zdjęć z toku realizacji więc prezentuję po prostu efekt końcowy




A tutaj - na blogu z dłuższym stażem i większym niż moje doświadczeniem - inne koncepcje oraz pomysły tuningu popularnego stolika z IKEA* (mniej lub bardziej udane) część ku przestrodze lecz większość dla inspiracji
*post NIE zawiera lokowania produktu ;)