6/27/2016

Porządki w garażu

Post będzie krótki, bo patent jest mega prosty
Inspiracja do powstania tego co prezentuję w tym poście zrodziła się z pytania:

"Co można sprezentować mężczyźnie, który ma wszystko?"
Ano można na przykład własnoręcznie wykonane skrzynki, które zawsze przydadzą się w takim miejscu jak warsztat czy garaż


Bo w takim miejscu zawsze znajdą się narzędzia czy części, które nie mają swojego miejsca i leżą luzem na półkach
A zatem kiedy już wymyśliłam, że moje skrzynki będą trzy i będą miały wymiary 30 x 30 oraz 20 x 30 centymetrów i wysokość 15 cm podreptałam do Casto (nie mam daleko) po sklejkę oraz klej do drewna (bo akurat mi się skończył)
Zdecydowałam się na sklejkę grubości 10 milimetrów, by skrzynki były mocne i stabilne - narzędzia z reguły są ciężkie
Do tego w pasmanterii kupiłam 1 metr mocnej plecionej taśmy w kolorze czarnym, ponieważ taka też zaplanowana była kolorystyka skrzynek



wymiary [w centymetrach] oraz ilości kupionej sklejki:
na spody: 30 x 30 - 2 szt. i 20 x 30 - 1 szt.
na ścianki boczne: 15 x 31 - 10 szt. i 15 x 21 - 2 szt.

Po sklejeniu dociętych na wymiar elementów przystąpiłam do malowania wnętrz skrzynek
Do malowania użyłam głównie własnoręcznie stworzonych odcieni szarości - z użyciem farby akrylowej jako bazy i czarnego pigmentu



Wnętrza pomalowałam ciut jaśniejszym kolorem, natomiast z zewnątrz ciemno grafitowym, prawie czarnym

    

Ale to nie wszystko ... smaczku skrzynkom dodałam malując dodatkowo jedną ze ścianek każdej skrzynki farbą tablicową



moja pierwsza - przyjemna i bardzo
udana - przygoda z "tablicówką"
Dzięki temu na skrzynkach można napisać lub narysować co znajduje się w środku
Oczywiście piszemy kredą szkolną, więc można oznakowanie skrzynek zmienić kiedy tylko zajdzie taka potrzeba



W celu zabezpieczenia skrzynek przed obdrapaniami itp. całe wnętrze oraz spód i zewnętrzne powierzchnie ścianek bocznych (oczywiście poza powierzchnią z tablicówką) przemalowałam dwukrotnie bezbarwnym lakierem do drewna (standardowo lakier wodny, standardowo wykończenie "mat")


Skrzynki poza tym, że są miejscem do przechowywania mają jeszcze jedną zaletę - dzięki uchwytowi można taką skrzynkę, w której są na przykład klucze płaskie i inne łatwo wynieść przed garaż nie kręcąc się w kółko po jeden klucz za każdym razem gdy okaże się, że potrzebujemy jeszcze innego ;)
A uchwyt ten to ucięta z zapasem (na długość większą niż szerokość skrzynki) taśma przystrzelona mocnymi zszywkami za pomocą zszywacza tapicerskiego


Oto efekt finalny wyżej opisanych prac


Skrzynki prezentują się świetnie,
zostały więc sprezentowane i najważniejsze, że sprawiły radość



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz