7/16/2016

Płynie, biegnie, a czasem ucieka

Czas może być wrogiem lub przyjacielem - ja staram się ostatnio pracować nad oswojeniem go oraz jego jak najefektywniejszym wykorzystywaniem
Ściśle z tą pracą nad czasem i nad sobą wiąże się też to, że kiedyś nie lubiłam zegarów w swoim wnętrzu, a teraz się to zmienia

Pomysł na tę konkretną realizację zakiełkował kiedy zobaczyłam szpulę po kablu elektrycznym



Nie była to taka piękna duża drewniana szpula jaka pozostaje jeszcze w sferze moich marzeń ;) Moja szpula składała się z dwóch kawałków sklejki, papierowej tuby w środku ...



... pod którą ukryta była tak naprawdę "konstrukcja" szpuli - w postaci metalowych rurek "wywiniętych" na końcach




Szpulę dostałam za darmo w sklepie elektrycznym, wystarczyło poprosić ;)
Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież mogłam też po prostu kupić kawałek sklejki, lecz mi zależało na stworzeniu oryginalnego dodatku do wnętrza z wykorzystaniem ciekawego wyglądu jednej z podstaw szpuli

By "uwolnić" okrągłe kawałki sklejki musiałam najpierw poprzecinać metalowe rurki
Po krótkim szkoleniu okazało się to bardzo proste i "poszło" dość szybko
Odcięłam je około 0,5 - 1,0 cm od końca planując również wykorzystać te końcówki

   

Okrągłe elementy ze sklejki przeszlifowałam delikatnie papierem ściernym, a następnie jeden z nich - ten, z którego powstawał mój zegar - pomalowałam farbą ... uwaga ... tablicową :)
Dlaczego właśnie taką - o tym więcej za chwilę

     

W otwory, w których wcześniej były metalowe rurki wkleiłam ich odcięte kawałki - dla "ozdoby"
Zrobiłam to za pomocą kleju na gorąco - nie bardzo za nim przepadam, lecz bywa niezastpiony


Po zamocowaniu mechanizmu zegara ze wskazówkami rozpisałam godziny ;) Tak - napisałam - po prostu kredą "szkolną" dzięki wcześniejszemu pomalowaniu tarczy farbą tablicową



Dodatkowo dzięki zastosowaniu farby tablicowej na całej tarczy zegara mogę go spersonalizować dodając hasło na jakie w danym czasie mam ochotę




U mnie póki co zegar stoi na szafce,
jeszcze nie wiem gdzie go zawieszę



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz